Ενημέρωση

Η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου φανερώνει την δικαιοσύνη που θα αποδώσει στους ανθρώπους, με κριτήριο την επιλογή της προς αλλήλους αγάπης

Την Κυριακή 7 Μαρτίου (των Απόκρεω) ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ. Γεράσιμος ιερούργησε στο καθολικό της Ιεράς Σταυροπηγιακής και Πατριαρχικής Μονής Καρδιωτίσσης – Κεράς Πεδιάδος.

Στο κήρυγμα του Θείου Λόγου ο Σεβασμιώτατος ανέλυσε την ευαγγελική περικοπή της τρίτης Κυριακής του Τριωδίου, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία μας –σύμφωνα και με το Συναξάριο– μνείαν ποιεί της δευτέρας και αδεκάστου Παρουσίας του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού: «Ενώ τις προηγούμενες δύο Κυριακές είδαμε το άπειρον έλεος και την ευσπλαχνία του Θεού και γνωρίσαμε την ανοιχτή αγκαλιά Του, κατά τη σημερινή ημέρα βλέπουμε και πάλι την αγάπη με την οποία ορίζει τον κόσμο, αλλά παράλληλα βλέπουμε και την δικαιοσύνη. Γι’ αυτό και η Δευτέρα Παρουσία του ονομάζεται αδέκαστος», ανέφερε.

«Η διήγηση του σημερινού Ευαγγελίου αναφέρεται σε ένα από τα θεμελιώδη δόγματα της Πίστεώς μας που αποτυπώνεται και στο έβδομο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως «καί πάλιν ἐρχόμενον μετά δόξης κρῖναι ζῶντας καί νεκρούς», στην Δευτέρα Παρουσία. Στην περικοπή από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο ακούμε ότι κατά την ώρα της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου ο Υιός του ανθρώπου θα έλθει εν δόξη, μετά των αγίων Αγγέλων Αυτού, ίνα κρίνη τον κόσμον.

Και λέγει ο Υιός του ανθρώπου γιατί θέλει να μας δείξει ότι ο Υιός του Θεού, ο Χριστός, θα έρθει κατά την Δευτέρα Παρουσία με την ανθρώπινη φύση, την οποία έλαβε κατά την Γέννηση και την ενανθρώπισή Του. Ο Χριστός λοιπόν δεν αποστρέφεται την ανθρώπινη φύση. Ποτέ δεν απεκδύθηκε την ανθρώπινη σάρκα. Αντιθέτως, την προσέλαβε, την ανέλαβε εις τους Ουρανούς, την καθηγίασε με τον Σταυρό, τον θάνατο και την Ανάστασή Του. Και θα έλθει ξανά στον κόσμο ως Θεάνθρωπος κατά την Δευτέρα Παρουσία Του, δίδοντας στους ανθρώπους το μήνυμα ότι πλέον έχουν την δυνατότητα να μετατρέψουν την χοϊκή τους φύση σε θεϊκή, ότι μπορούν να γίνουν κατά χάριν θεοί.

Κατά την Δευτέρα Παρουσία Του στον κόσμο ο Χριστός θα φανερώσει εξ αρχής την δόξα Του, κάτι το οποίο απέκρυψε από την πρώτη είσοδό Του διότι σεβάστηκε την ελευθερία του ανθρώπου. Δεν ήθελε να εμφανιστεί εν πρώτοις στον κόσμο ως εν υπεροχή, διότι ήθελε οι άνθρωποι να Τον ακολουθήσουν όχι από φόβο αλλά με τη δική τους βούληση».

Κατακλείοντας την ομιλία του, ο σεβαστός Ποιμενάρχης υπεγράμμισε: «Η φανέρωση του Κυρίου στον κόσμο για δεύτερη φορά θα είναι για εκείνους που Τον αγαπούν ο παράδεισος, ενώ για εκείνους που Τον αποστρέφονται η κόλαση. Και η δόξα που θα φανερώσει είναι ο Σταυρός και η Εκκλησία Του. Γι’ αυτό και στην πινακίδα που υπάρχει στην άνω κεραία του Σταυρού ο Χριστός μας επιγράφεται ως «ο Βασιλεύς της Δόξης».

Σε αυτή τη σταυρική Δόξα μας καλεί όλους, με τη βεβαιότητα και την πίστη πως τα πάντα στη ζωή μας περνούν. Ο Χριστός μας διδάσκει με τη θυσία Του επί του Σταυρού ότι ακόμη και οι πιο δύσκολες καταστάσεις, οι χειρότερες αναποδιές, οι μεγαλύτεροι πειρασμοί, οι μεγαλύτερες ασθένειες παρέρχονται από τη ζωή του ανθρώπου. Ακόμη και ο θάνατος ξεπερνιέται γιατί ο Χριστός μας έδειξε και μας δείχνει εις τους αιώνας ότι με τον δικό Του θάνατο και την Ανάσταση κατήργησε τον θάνατο και τον μετέτρεψε σε διάβαση από την επίγεια στην ουράνια και αιώνιο ζωή.

Εκείνο που μένει στη ζωή του ανθρώπου είναι οι επιταγές της αγάπης. Αυτό που θα δει ο Χριστός κατά την ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας Του είναι οι επιλογές της δικής μας αγάπης, όπως τις ακούσαμε στο σημερινό Ευαγγέλιο· να συμπαραστεκόμαστε δηλαδή σε όλους εκείνους που έχουν τη δική μας ανάγκη και βοήθεια και να τους αγαπούμε, όπως ακριβώς αγαπούμε και τον εαυτό μας. Αυτή η επιλογή της αγάπης θα είναι και το κριτήριό μας που θα μπει στη ζυγαριά του Κυρίου κατά την Δευτέρα και αδέκαστο Παρουσία Του».

Back to top button