Ενημέρωση

Ποιμαντική Δραστηριότητα Ιανουαρίου

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου κ. Γεράσιμος:

  • Ιερούργησε το Σάββατο μετά τα Φώτα 11 Ιανουαρίου στον Ιερό Ναό Παναγίας Οδηγητρίας Κριτσάς, με αφορμή τη μνήμη του Αγίου ενδόξου Νεομάρτυρος Νικηφόρου του εκ Κριτσάς. Μιλώντας προς τους πιστούς αναφέρθηκε στη ζωή και την τελείωση του Νεομάρτυρος, ο οποίος παρότι αρνήθηκε αρχικά τον Χριστό, επέλεξε όμως να μην παραμείνει στο Ισλάμ, αλλά να επιστρέψει στην Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη των πατέρων του. Επισφράγισε μάλιστα την ομολογία αυτή με το αίμα του, ακολουθώντας το παράγγελμα της μετανοίας το οποίο διακήρυξε ο Τίμιος Πρόδρομος, προετοιμάζοντας την οδό του Κυρίου.
  • Ιερούργησε την Κυριακή μετά τα Φώτα 12 Ιανουαρίου στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Σισίου. Απευθυνόμενος προς το εκκλησίασμα είπε: “Ολοκληρώνεται μεθαύριο η περίοδος του αγίου Δωδεκαημέρου η οποία άνοιξε με την ημέρα των Χριστουγέννων και κλείνει μετά από λίγο με την απόδοση της εορτής των Θεοφανείων. Μία περίοδος κατά την οποία εορτάζουμε δύο μεγάλα γεγονότα της θείας Οικονομίας. Όταν μιλάμε για θεία Οικονομία, εννοούμε το σχέδιο το οποίο έχει ο Θεός για τη σωτηρία των ανθρώπων. Ξέρετε, ο Θεός είναι Εκείνος ο οποίος έχει τα δικά Του σχέδια, τα οποία πολλές φορές οι άνθρωποι δεν κατανοούμε, ούτε μπορούμε να ερμηνεύσουμε ή να αναλύσουμε. Γι’ αυτό και πολλές φορές, όταν προσπαθήσουμε με την ανθρώπινη λογική να εξηγήσουμε τα μυστήρια και τα μεγαλεία του Θεού, αποτυγχάνουμε. Πώς εμείς οι φθαρτοί και πεπερασμένοι άνθρωποι θα μπορέσουμε να συλλάβουμε στο νου μας τον άφθαρτο και ακατάληπτο Θεό;Μέσα λοιπόν στο σχέδιο του Θεού, μετά την παρακοή, την ασωτία και την έξοδό του από τον Παράδεισο, ήταν η σωτηρία του ανθρώπου. Για αυτό και συγκαταβαίνει ο ίδιος ο Θεός στη γη και γίνεται άνθρωπος για ένα και μοναδικό σκοπό: να γίνει ο άνθρωπος, Θεός. Να ξαναβρεί και πάλι τον χαμένο προορισμό του, να αποκατασταθεί η διακοπείσα κοινωνία με τον Θεό, καταστάσεις τις οποίες προκάλεσε η αμαρτία”.

     

  • Προεξήρχε της Πανηγύρεως του Αγίου Αντωνίου, στον μεγαλόπρεπο ομώνυμο Ιερό Ναό της πόλεως Αγίου Νικολάου. Μιλώντας προς τους πιστούς ανέφερε:“Ένας από τους λόγους που ο Άγιος Αντώνιος ονομάστηκε Μέγας, ήταν επειδή δεν ήταν μόνο μάρτυρας συνειδήσεως – έτσι ονομάζονται όσοι ζουν ασκητικά και προσπαθούν δια της ασκήσεως να ενωθούν με τον Θεό, αλλά ήταν και μάρτυρας προαιρέσεως. Μην ξεχνάμε ότι ο Μέγας Αντώνιος πρόλαβε τους διωγμούς κατά των Χριστιανών. Τί έκανε τότε; Κατέβαινε από το ασκητήριό του στον Φόρο της Αλεξάνδρειας γιατί είχε την μεγάλη επιθυμία να μαρτυρήσει για τον Χριστό. Όμως επειδή το όφελος που θα είχε η ζωή και η διδασκαλία του στην Εκκλησία ήταν μεγάλη, ο Χριστός τον διεφύλαξε. Εκείνος όμως επέμενε, στηρίζοντας όλους εκείνους που συνελάμβανε ο ρωμαϊκός στρατός και τους οδηγούσε στο μαρτύριο. Εισερχόταν λοιπόν στα δικαστήρια και απευθυνόμενος στους μετ’ ολίγον μάρτυρες τους έλεγε να μην δειλιάσουν, να μην αρνηθούν την πίστη τους, γιατί εκείνο που τους περίμενε ήταν η πρόσωπο προς πρόσωπο κοινωνία με τον Θεό.Βλέπετε πώς μιλάει ένας θεόπτης, αδελφοί μου; Όταν γνωρίζεις κάτι, όταν ζεις κάτι, όταν αισθάνεσαι κάτι, τότε με κάθε τρόπο το δείχνεις στους άλλους. Για αυτό και μονάχα η θεά της μορφής και του προσώπου του Αγίου Αντωνίου ήταν αρκετά για να μεταφέρουν τη χάρη του Τριαδικού Θεού”.

     

  • Ιερούργησε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου πόλεως Αγίου Νικολάου. Μεταξύ άλλων ανέφερε: “Αμέσως μετά τη μνήμη του Αγίου Αντωνίου, του Μεγάλου αυτού Καθηγητού της ερήμου, εορτάζουμε έναν από τους μαθητές του, τον επίσης μεγάλο Άγιο Αθανάσιο, ο οποίος με τον έτερο άγιο αρχιεπίσκοπο Αλεξανδρείας Κύριλλο, στερέωσαν την Ορθόδοξη Πίστη. Το λέμε δε αυτό επειδή στη δική τους θεολογική γραφίδα στηρίχθηκαν όλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι.Ο Άγιος Αθανάσιος συμμετείχε στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο, της Νίκαιας, το έτος 325, που καταδίκασε τη διδασκαλία του Αρείου και ο Άγιος Κύριλλος στην Γ’ Οικουμενική Σύνοδο, της Εφέσου, το έτος 431, που καταδίκασε τον Νεστοριανισμό. Τί δίδασκαν αυτές οι αιρέσεις; Ο μεν Άρειος ότι ο Υιός και Λόγος του Θεού δεν είναι αληθινός Θεός, ότι είναι κτίσμα, ο δε Νεστόριος ότι ο Χριστός δεν είναι αληθινός Θεός και ότι η Παναγία γέννησε άνθρωπο και όχι τον σαρκωμένο Λόγο του Θεού. Τους δύο Αγίους λοιπόν που τιμούμε σήμερα φώτισε το Άγιο Πνεύμα και απεκάλυψαν την Αλήθεια. Ήταν αυτή η Χάρη του Αγίου Πνεύματος που τους έκανε θεόπτες και μεγάλους διδασκάλους της Οθοδοξίας. Δεν αρκεί μόνο η γνώση και η παιδεία και οι εγκύκλιες σπουδές για να εκφράσουμε το “πιστεύω” μας, αλλά πρώτιστα χρειάζεται η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, η οποία αγραμμάτους σοφίαν εδίδαξεν και αλιείς ανέδειξε διδασκάλους της Οικουμένης”.
  • Την Κυριακή ΙΒ’ Λουκά 19 Ιανουαρίου, ιερούργησε στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Λατσίδος.
  • Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου, ιερούργησε στο πανηγυρίζον κλίτος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου του Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Πισκοπιανού.
  • Την Κυριακή ΙΕ’ Λουκά, 26 Ιανουαρίου, ιερούργησε στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Βουλισμένης.
Back to top button