Ενημέρωση

Ποιμαντική Δραστηριότητα Νοεμβρίου

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου κ. Γεράσιμος χοροστάτησε την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου κατά τον πανηγυρικό Εσπερινό που τελέστηκε στον εορτάζοντα Ιδρυματικό Ναό Αγίων Αναργύρων του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου. Ομιλώντας προς το πολυπληθές εκκλησίασμα, ανέφερε: “Ἀτελεύτητος ὑπάρχει τῶν Ἁγίων ἡ χάρις ακούσαμε να λέει ο ιερός υμνογράφος για τους Αγίους Αναργύρους. Και συνεχίζει σε άλλο σημείο κάνοντας τη σύγκριση της Σκηνής, των Ναών δηλαδή, των Αναργύρων με την Κολυμβήθρα του Σιλωάμ, καθώς σε εκείνην μόνον ένας άνθρωπος θεραπευόταν κατ’ έτος, ενώ τὸ ἰατρεῖον τῶν Ἀναργύρων, πηγὴ ὑπάρχει ἀνεξάντλητος για όσους προστρέχουν με πίστη σε εκείνους.

Η χάρη τους είναι αδαπάνητος επειδή προέρχεται από τον ίδιο τον Χριστό. Γιατί χαρίτωσε τόσο πολύ τους Αγίους Αναργύρους ο Χριστός; Επειδή, όπως λέει ένας πατέρας της Εκκλησίας, ήταν φίλοι του Χριστού και άνθρωποι του Θεού. Τι σημαίνει είμαι φίλος του Χριστού; Φίλος του Χριστού, ίσον Άγιος, δηλαδή να αγαπώ πάνω από καθετί τον Χριστό, όπως οι Άγιοι Ανάργυροι.”

Το πρωί της κυριωνύμου ημέρας, ο Σεβασμιώτατος ιερούργησε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Μέσα Λακωνίων, τελώντας προ της Απολύσεως και τον Αγιασμό του νέου μήνα.

Την Κυριακή 10 Νοεμβρίου ο Σεβασμιώτατος, συνοδευόμενος υπό του Πανοσιολ. Αρχιμ. Τίτου Ταμπακάκη, Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Μητροπόλεως, μετέβη στη Βιέννη, όπου συμμετείχε στην εις Επίσκοπον χειροτονία του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αρίστης κ. Μαξίμου.

Την Κυριακή 17 Νοεμβρίου ιερούργησε στην Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Κεράς Καρδιωτίσσης Πεδιάδος. Ομιλώντας προς τους εκκλησιαζομένους, ανέφερε:

“Κυριακή 17 Νεομβρίου σήμερα και έχουμε ήδη εισέλθει στην ευλογημένη περίοδο της Νηστείας που μας προετοιμάζει για τη μεγάλη δεσποτική εορτή των Χριστουγέννων, τη Μητρόπολη των εορτών, όπως την χαρακτηρίζει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Ξεκινά αυτή η τεσσαρακονθήμερος προετοιμασία για να συναντήσουμε τον Χριστό, ή καλύτερα, να προετοιμαστούμε και να κάνουμε τις καρδιές μας φάτνες, όπου θα γεννηθεί ο Χριστός. Αυτό είναι και το νόημα της Ενανθρωπήσεως του Κυρίου μας, το να γεννηθεί μέσα μας ο Χριστός, να γίνουμε ένα με τον Χριστό. Γι’ αυτό και κοινωνούμε του δεσποτικού Σώματος και Αίματος, για να μπορέσουμε να ενωθούμε μαζί Του και να είμαστε μαζί με τον Πλάστη και Δημιουργό της ζωής και του θανάτου”.

Το εσπέρας της Τετάρτης 20 Νοεμβρίου, χοροστάτησε στον πανηγυρίζοντα ιστορικό Ιερό Ναό Παναγίας Οδηγητρίας Κριτσάς, κατά τον πανηγυρικό Εσπερινό των Εισοδίων της Θεοτόκου. Απευθυνόμενος προς το πυκνό εκκλησίασμα, ανέφερε: “Η σημερινή εορτή δεν αναγράφεται στην Καινή Διαθήκη. Ελάχιστα στοιχεία έχουμε για την Παναγία μέσα στο Ευαγγέλιο. Γιατί αυτό; Επειδή οι Ευαγγελιστές δεν ήθελαν να επικαλεσθούν τη μαρτυρία της μητέρας του Κυρίου μας η οποία δεν θα εθεωρείτο αντικειμενική από τους ακροατές τους. Όμως, θεσπίστηκε με βάση την αρχαία Παράδοση της Εκκλησίας μας, η οποία καταγράφηκε αυθεντικά στα έργα του Αγίου Σωφρονίου, Πατριάρχου Ιεροσολύμων, ο οποίος έζησε τον 7ο αιώνα.

(…)Η εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου είναι μια εισαγωγή στην προσευχή. Δια της προσευχής των Δικαίων Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης γεννήθηκε η Παναγία. Και εκείνη εισήλθε στον Ναό και έμαθε όχι να μιλάει στον Θεό αλλά να ακούει τον Θεό, και να προσπαθεί να εισαχθεί μέσα στο μυστήριο του Θεού. Αυτή δε η αποκάλυψη και η δωδεκαετής παραμονή της στον Ναό, την εισήγαγε στο μυστήριο του Θεού και δια των αγγέλων φρόντισε να μάθει τα πάντα και να ετοιμαστεί ώστε να φέρει στον κόσμο τον Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου”.

Την Κυριακή ΙΓ’ Λουκά 24 Νοεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος ιερούργησε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Μεγάλης Παναγίας Νεαπόλεως. Κηρύττοντας επί της Ευαγγελικής Περικοπής του πλουσίου νέου, είπε χαρακτηριστικά: “Όπως στην παραβολή του άφρονος πλουσίου ο Χριστός δεν κατέκρινε τα υλικά αγαθά, αλλά την προσκόλληση του ανθρώπου σε αυτά, έτσι και σήμερα δεν κατακρίνει τα χρήματα, αλλά την αδυναμία του ανθρώπου ή την απροθυμία του να αποχωριστεί τον πλούτο προκειμένου να κερδίσει την αιωνιότητα. Πολλοί θεωρούν ότι ο Χριστός απέβαλλε από τον Παράδεισο όλους εκείνους που διαθέτουν χρήματα ή υλικά αγαθά, ότι καταδικάζει εκ προοιμίου τους πλουσίους και ότι μας θέλει πτωχούς, ρακένδυτους, κακομοίρηδες. Αυτό είναι μια μεγάλη παρεξήγηση και φαίνεται καθαρά από τη σημερινή διήγηση του Ευαγγελιστή Λουκά.

Φαίνεται κατ’ αρχάς από την πρώτη απάντηση που δίνει ο Χριστός στον άρχοντα, ότι για να κερδίσει την αιώνια ζωή πρέπει να τηρεί τις εντολές του Θεού. Ο δε Ευαγγελιστής Ματθαίος μας δίνει για το ίδιο περιστατικό μια ακόμη λεπτομέρεια: ο Χριστός αποκρίνεται στον νέο, λέγοντάς του να πάει να πουλήσει τα υπάρχοντά του και με αυτόν τον τρόπο θα κερδίσει θησαυρό στον Ουρανό, εάν θέλει να είναι τέλειος. Ο Κύριος αυτό που ζητά από εμάς είναι να σεβόμαστε τις εντολές Του, να είμαστε δίκαιοι, άνθρωποι της αγάπης.

Ότι ο Χριστός δεν απορρίπτει τους πλούσιους, φαίνεται επίσης και από το ότι δεν θεωρεί ότι είναι αδύνατο να σωθούν, αλλά δύσκολο· τόσο δύσκολο που χρειάζεται η βοήθεια του ίδιου του Θεού. Και τούτο επειδή ο άνθρωπος που κατέχει πολλά χρήματα, εύκολα προσκολλάται στα υλικά αγαθά και εξαρτάται από αυτά”.

Το απόγευμα της Κυριακής 24 Νοεμβρίου, ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε κατά τον πανηγυρικό Εσπερινό που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου πόλεως Αγίου Νικολάου, όπου το βόρειο κλίτος τιμάται στο όνομα της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Αικατερίνης, ενώ την κυριώνυμο ημέρα χοροστάτησε κατά τη Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίας Αικατερίνης Ελούντας. Ομιλώντας με αφορμή τον βίο της Μεγαλομάρτυρος, τόνισε: “Βρισκόμαστε ένα μήνα ακριβώς πριν τα Χριστούγεννα, και η Εκκλησία μας, μαζί με την Απόδοση της  μεγάλης Εορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου, εορτάζει και τη μνήμη της Μεγαλομάρτυρος και Νύμφης του Χριστού Αγίας Αικατερίνης. Ακούσαμε το πρωί στο Συναξάρι, η Αγία Αικατερίνη είναι “και σοφή και παρθένος, εκ δε ξίφους και μάρτυς, ω καλά τρία!”

Γιατί ήταν σοφή; Σίγουρα εκ φύσεως ήταν παιδί πολύ έξυπνο, με ροπή προς τα γράμματα και μαθήτευσε σε μεγάλους δασκάλους της εποχής. Δεν ήταν όμως μόνο έξυπνη, σπούδασε και όλες τις επιστήμες που διδάσκονταν στο Πανεπιστήμιο της Αλεξάνδρειας. Επιπλέον δε, για την Εκκλησία είναι σοφή επειδή άκουσε τον λόγο του Θεού και τον εφάρμοσε στη ζωή της. Αυτό ήταν που κέρδισε τον Χριστό, κάνοντάς την νύμφη του με το Άγιο Βάπτισμα. Τέτοια μάλιστα ήταν η χάρη που έλαβε από τον Χριστό, που αποστόμωσε 150 ρήτορες, οι οποίοι προσπάθησαν να νικήσουν τα επιχειρήματα και την πίστη της. Όχι όμως δεν την νίκησαν, αλλά κατάφερε μέσα από τα κείμενα των Ελλήνων συγγραφέων που είχαν χρησιμοποιήσει και εκείνοι, να τους πείσει για τη σαθρότητα και το ψευδές της πίστης στα είδωλα και να τους ελκύσει στην πίστη του Χριστού ο οποίος έλαβε σάρκα δια την ημετέραν σωτηρίαν, γεγονός το οποίο θα εορτάσουμε σε ένα μήνα. Με εφόδιο λοιπόν την πίστη των αγίων και το παράδειγμά τους, προετοιμαζόμαστε για να υποδεχθούμε τη Μητρόπολη των εορτών”. 

Το απόγευμα της Παρασκευής 29 Νοεμβρίου, χοροστάτησε κατά τον Πανηγυρικό Εσπερινό που τελέστηκε στην Ιερά Μονή Αγίου Αποστόλου Ανδρέου Φινοκαλιά. Αναφερόμενος στη βιωτή του Πρωτόκλητου Αποστόλου, σημείωσε: “Τί είπε ο Ανδρέας στον αδελφό του, Πέτρο; Εὑρήκαμεν τόν ποθούμενον, εὑρήκαμεν τόν Μεσσίαν. Εμείς, αγαπητοί μου αδελφοί, βρήκαμε τον Μεσσία στη ζωή μας; Ο Χριστός ήλθε και όλοι εμείς λάβαμε το βάπτισμά Του, εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός, καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος και είμαστε μέλη, έστω και τυπικά της Εκκλησίας, τοῦ δικοῦ Του Σώματος. Το θέμα είναι, τον βρήκαμε στη ζωή μας; Προσπαθούμε, δηλαδή, να εφαρμόζουμε το δικό Του θέλημα και να ζήσουμε το Ευαγγέλιό του, όπως Εκείνος μας το δίδαξε, ανόθευτο; Αυτή θα πρέπει να είναι η προσπάθειά μας και η διαρκής έννοια μας. Γιατί ήρθαμε σε αυτόν τον κόσμο όχι μόνο για να τυρρανιστούμε και να εργαστούμε, αλλά για να προετοιμαστούμε για την άλλη ζωή.

Εκείνο λοιπόν που πρέπει να πράττουμε, είναι να παρακαλούμε πρωτίστως τον Χριστό να μας φωτίζει και να μας κατευθύνει, όπως τον Απόστολο Ανδρέα και όλους τους Αποστόλους, για το πώς θα κάνουμε πράξη το Ευαγγέλιό Του. Πρέπει να προετοιμαζόμαστε και αυτή η περίοδος είναι κατάλληλη για να βάλουμε μια καινούρια αρχή στον πνευματικό μας αγώνα, στο να πλησιάσουμε τον Άκτιστο και Άναρχο Θεό, καθαρίζοντας την καρδιά μας και να την κάνουμε τόπο κατάλληλο να σκηνώσει μέσα μας ο Χριστός και να μας δώσει τα χαρίσματά Του, τη χαρά, την αγάπη και την ειρήνη.”

Back to top button